ملايرپرس | malayerpress.com



«جهان کوچک» در ملایر ساخته می شود
كد مطلب : 4590

 به گزارش ملایر پرس به نقل از فارس،علیرضا امامی در شیراز اظهار داشت: 138 اثر تاریخی مطرح ایران و جهان برای طرح گردشگری بین‌المللی مینی ورلد «جهان کوچک» در ملایر شناسایی شده است و در این طرح گردشگری احداث می‌شود.

وی افزود: از این تعداد اثر، 36 مکان مشهور جهان برای طرح گردشگری بین‌المللی مینی ورلد در مجموعه تفریحی و سیاحتی کوهسار ملایر در نظر گرفته شده است.

شهردار ملایر با بیان اینکه مابقی آثار مربوط به کشور ایران است، اضافه کرد: سی و سه پل، تخت جمشید، آرامگاه بوعلی سینا، حافظیه، میدان امام اصفهان، برج کج پیزا، تاج محل هندوستان، برج ایفل و اهرام مصر از جمله آثار تاریخی هستند که در مقیاس یک‌دهم در این مجموعه ساخته می‌شوند.

امامی ادامه داد: دریاچه‌ای که در این پروژه طراحی شده بعد از دریاچه آزادی بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور است و آبشارهای معروف دنیا از جمله نیاگارا در دیواره این دریاچه طراحی و ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر فرهنگ و ادب ایران‌زمین پایتخت حکومت زندیان بوده و از آن رو که کریمخان زند اهل ملایر است، مردم ملایر پیوند فرهنگی نزدیکی با شهر شیراز احساس می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: همان‌طور که در شیراز به عنوان پایتخت زندیان اماکن و معابر بسیاری به نام کریمخان زند وجود دارد در ملایر نیز پروژه‌های گردشگری متعددی با نام وکیل‌الرعایا کلید خورده است و همین امر می‌تواند پیوند فرهنگی کلان‌شهر شیراز با شهر گردشگری ملایر را توسعه بخشد.

شهردار ملایر تصریح کرد: تاکنون بیش از 70 درصد امکانات رفاهی پروژه مینی‌ورلد (پنجره‌ای به سوی دنیا) احداث و حدود 30 درصد از ماکت‌های اماکن تاریخی و دیدنی ایران و جهان در آن مهیا شده و مابقی سازه‌ها نیز در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: طرح گردشگری مینی ورلد یا پنجره‌ای به سوی جهان، در زمینی به مساحت 48 هکتار به عنوان چهارمین طرح مینی ورلد جهان در شهرستان ملایر در حال ساخت است.

امامی اظهار کرد: این طرح بین‌المللی از سال 87 آغاز شده و برای اجرای آن 200 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

شهردار ملایر جذب گردشگران داخلی و خارجی، توسعه صنعت گردشگری، افزایش مدت اقامت گردشگران از متوسط چهار ساعت به هشت ساعت، افزایش درآمد سرانه شهروندان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

شهرستان ویژه ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی، جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده انبوه و باغات حاصلخیز می باشد و به همین سبب از جمله بهترین مناطق دیدنی غرب کشور است.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :