ملايرپرس | malayerpress.com



سرانه مطالعه در ملایر 16 دقیقه است
كد مطلب : 5399

به گزارش ملاير پرس به نقل از فارس،سیدمهدی آخشیک با بیان اینکه شهرستان دارای 20 باب کتابخانه عمومی شامل هشت باب شهری و 12 باب روستایی است، گفت: بیش از 12 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر عضو هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای در ملایر وجود دارد و  شهرستان از نظر فضای کتابخانه‌های عمومی در وضعیت مطلوبی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را 177 هزار نسخه دانست و افزود: در حال حاضر سرانه مطالعه در ملایر حدود 16 دقیقه است.

وی به کسب رتبه برتر نهاد کتابخانه‌های عمومی ملایر در ارزیابی عملکرد استان در سال 93 اشاره کرد و ادامه داد: موفقیت در کسب این رتبه حاصل حمایت‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و همراهی مسئولان و مدیران شهرستانی بوده است.

آخشیک یادآور شد: اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر در ارزیابی عملکرد ادارات شهرستان در سال گذشته نیز جزء 10 اداره برتر شناخته شده است.

وی با اشاره به امکانات کتابخانه‌های عمومی ملایر در بخش‌های مختلف افزود: در حال حاضر همه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به اینترنت متصل هستند و برای امنیت بیشتر در 6 کتابخانه عمومی ملایر سیستم ضد سرقت راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر از ایجاد پنج کتابخانه در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت شهرستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته نیز پنج باب کتابخانه عمومی در روستاهای ملایر ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شهروندان ملایری در مسکن مهر و شهرک ولیعصر سکونت دارند، ایجاد کتابخانه‌ عمومی در این مکان را یکی از ضروریات دانست و افزود: نیاز است همکاری لازم از سوی مسئولان و شهرداری برای این امر صورت گیرد.

آخشیک با اشاره به قانون کمک نیم درصدی شهرداری‌ها به امور کتابخانه‌ها، از کمک 100 میلیون تومانی شهرداری و مشارکت‌ها به اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: 183 میلیون تومان نیز از محل اعتبار ماده 180 توسط نمایندگان مجلس به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اعتبارات خوب سال گذشته توانستیم کتابخانه‌های عمومی روستایی را تجهیز و تعمیر کنیم.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :