ملايرپرس | malayerpress.com



نمایشگاهی از جنس توانمندی و کارآفرینی مددجویان ملایر
كد مطلب : 5409

به گزارش ملایرپرس به نقل از فارس، «نمایشگاه ضیافت» برای چهارمین سال است که با هدف توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش و آشنایی بیشتر مردم با کارآفرینان و مددجویان توانمند برپا می‌شود.

امسال نیز این نمایشگاه با عنوان «توانمندی‌های مددجویان» به همت کمیته امداد شهرستان در بوستان کوثر  برپا شد، در این نمایشگاه 36 غرفه توانمندی‌های مددجویان زیرپوشش این نهاد به معرض دید عموم گذاشته شده است.

این غرفه‌ها شامل غرفه مبل و منبت، صنایع چوب، محصولات باغی، تولید قارچ، فرش و گلیم‌بافی، لباس‎فروشی، گلسازی، ساخت وسایل موسیقی سنتی، غرفه‌های امداد شامل حامی‌یابی، بهداشت و درمان، محصولات فرهنگی، سبدبافی و مروار، ترشیجات و شوریجات و... است.

سال‌های گذشته استقبال مردم از نمایشگاه ضیافت چشمگیر بوده، در حالی که سه سال گذشته این نمایشگاه در پارک سیفیه  برگزار شده، امسال به دلایلی از جمله تنوع در کار و فضای بیشتر این نمایشگاه در بوستان کوثر دایر شده است.

این نمایشگاه پیش از ظهر امروز با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد ملایر در توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش اظهار اشت: در حال حاضر رویکرد کمیته امداد نسبت به اوایل تاسیس این نهاد تغییر کرده است.

علی‌نعمت چهاردولی بیان داشت: امروز رویکرد این نهاد به سمت توانمندسازی خانواده‌ها پیش رفته و تاکنون نیز بسیاری از خانواده‌های زیرپوشش این نهاد با خودکفایی توانسته‌اند‌ به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد موفق جامعه در پست‌ها و مدیریت‌های کشور از افراد زیرپوشش این نهاد هستند، گفت: این افراد در حال حاضر خود به عنوان حامی، نهاد کمیته امداد و مددجویان زیرپوشش را حمایت می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تامین مسکن نیازمندان، تهیه جهیزیه، ایجاد اشتغال پایدار و... را از مهمترین رویکردهای کمیته امداد ملایر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خودکفایی زمانی رخ می‌دهد که حمایت لازم از سوی کمیته امداد از افراد زیرپوشش انجام شود، ادامه داد: در این زمینه نیاز است خیرین در بخش‌های مختلف این نهاد وارد شده و با حمایت‌های بیشتر نسبت به خودکفایی مددجویان زیرپوشش گام بردارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز تعدادی از موسسات خیریه از استان تهران با حمایت‌هایی که از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ملایر داشته‌اند، منشأ خدمات خیری شده‌اند که مهمترین آن حمایت‌ تحصیلی از دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس ضمن تقدیر از کارکنان کمیته امداد ملایر بیان کرد: کار در کمیته امداد صبوری می‌خواهد، چراکه ولی‌نعمتان ما مددجویان و افراد زیرپوشش هستند.

وی خطاب به کارکنان کمیته امداد ملایر گفت: شما نیز باید با روی خوش و اخلاق پسندیده نسبت به رفع مشکلات مددجویان تلاش‌های لازم را داشته باشید.

چهاردولی خاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مددجویان و همکاری با کمیته امداد خواهیم داشت.

مدیر کمیته امداد ملایر نیز اظهار داشت: در حال حاضر 8 هزار و 224 خانوار در قالب 14 هزار و 819 نفر از زیر پوشش این نهاد در شهرستان هستند و از خدمات مختلف کمیته امداد ملایر استفاده می‌کنند.

علی کولیوند مبلغ مستمری پرداخت شده به مستمری بگیران را در سال گذشته 6 میلیارد و 372 میلیون تومان دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز یک میلیارد و 350 میلیون تومان مستمری به مستمری‌بگیران این نهاد پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ایتام زیرپوشش کمیته امداد ملایر یک‌هزار و 74 یتیم است که این تعداد دارای 6 هزار 215 حامی هستند و پیش‌بینی می‌شود در ماه رمضان امسال نیز 800 حامی جذب شود.

مدیر کمیته امداد ملایر مبلغ کمک‌های حامیان به ایتام را نیز در سال گذشته یک‌میلیارد و 873 میلیون تومان دانست و افزود: در حال حاضر تعداد حامیان طرح محسنین نیز 550 نفر است که تعداد 380 خانواده را زیر پوشش دارد و رویکرد جذب حامی در ماه رمضان بیشتر در طرح محسنین است.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد ملایر در زمینه خودکفایی مددجویان بیان کرد: تاکنون در این زمینه 11 هزار و 8 طرح انجام شده است.

کولیوند این طرح‌ها را شامل پرورش 20 هزار دام سبک و سنگین، 11 هزار و 500 مورد طیور، 600 کندوی زنبور عسل، 835 مورد دار قالی و... دانست.

وی تعداد وام‌های پرداختی در سال 93 را 710 مورد با مبلغ بیش از 5 میلیارد تومان دانست و افزود: تعداد وام‌های پرداختی در سال 94 نیز تاکنون 84 مورد با مبلغ 470 میلیون تومان بوده است.

مدیر کمیته امداد ملایر تعداد افراد آموزش دیده زیر پوشش کمیته امداد را در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 2 هزار و 216 نفر برشمرد و گفت: در این زمینه تاکنون به افراد وام‌ها خوداشتغالی پرداخت شده است.

وی توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش را مهمترین هدف کمیته امداد دانست و افزود: سال گذشته 466 متر فرش با مبلغ 335 میلیون تومان توسط مدد جویان زیرپوشش بافته شده است.

در ادامه مسئول خودکفایی کمیته امداد ملایر نیز با اشاره به فعالیت‌های این بخش بیان کرد: یکی از زمینه‌هایی که مددجویان از آن استقبال داشته‌اند، بافت فرش است.

حسین کردستانی بیان کرد: فرش‌های بافته شده توسط مددجویان در اندازه‌های دو زر و نیم زر و با ابریشم بافته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای یک دار قالی فرش دو زر تقریباً بین 500 تا 600 هزار تومان هزینه می‌شود، گفت: این فرش بین 6 ماه تا یک و نیم سال توسط بافندگان بافته می‌شود.

مسئول خودکفایی کمیته امداد ملایر بیان داشت: قیمت هر کدام از این فرش‌‌ها با توجه به بافت و تمیزی کار 3 میلیون تومان به بالا فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه فرش‌ها با نظارت و زیر نظر کمیته امداد توسط مددجویان بافنده بافته می‌شوند گفت: فرش‌های بافته شده به تهران و بیشتر به بازارهای خارجی صادر می‌شود.

کردستانی با بیان اینکه نقش‌ فرش‌های بافته شده «پیچ جوزان» به عنوان یک نقشه ثبت شده کشوری و بازارپسند است، افزود: برخی از فرش‌ها نیز به سبک بافت اصفهانی بافته می‌شود.

این نمایشگاه از امروز تا 19 تیرماه به مدت 10 روز آماده بازدید عموم است.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :