ملايرپرس | malayerpress.com



جشنواره شیره‌‌پزی در روستای مانیزان برگزار شد
كد مطلب : 5532

به گزارش ملایرپرس به نقل از تسنيم، ششمین دوره جشن شیره‌پزی با حضور معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جمعی دیگر از مسئولان ، استانی و شهرستانی در مانیزان برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال بسیار خوب مردم از شهرهای مختلف کشور همراه بود علاوه بر عرضه انواع محصولات مرتبط با انگور و برپایی غرفه‌های صنایع دستی، اجرای نمایش آیینی با موضوع مراحل پخت شیره، و غیره نیز انجام شد.

فرماندار ملایر در این مراسم اظهار داشت: در کل شهرستان‌های کشور جاذبه‌های باستانی، طبیعی و مذهبی بسیاری وجود دارد که باید از آن‌ها برای درآمدزایی در حوزه گردشگری استفاده کرد.

رضا قیاسی افزود: در بخش گردشگری به کمترین سرمایه نیاز است، درحالیکه دربخش صنعت برای ایجاد اشتغال باید بیش از 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرد .

وی اظهار داشت: دنیا تشنه دیدن تولیدات باغی، میراث فرهنگی و باستانی و طبیعت بکر ما هستند و امروز دومین صنعت درآمدزا صنعت گردشگری است که سهم ما در این بخش کمی است اما در برنامه آینده بنا داریم که از این فرصت استفاده کنیم.

قیاسی با تاکید بر فرهنگ مهمان‌پذیری در استان همدان ، اظهار داشت: متاسفانه امروز ذائقه‌های ما به واسطه بی‌‌کفایتی آل‌سعود و حادثه‌ای که به کشتار بخش زیادی از مسلمانان منجر شد تلخ شده است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان نیز با بیان اینکه امسال جشنواره نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر برگزار شد،گفت: جشنواره شیره‌پزی مانیزان ثبت ملی شده است و به دنبال این هستیم که با حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور ثبت جهانی شود.

ریحان سروش مقدم افزود: روستای مانیزان هم دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و هم روستای هدف گردشگری است و امیدوار هستیم در سال‌های آینده با شرایط بهتر و با اعتبارات بهتری که جذب می‌شود این جشنواره برگزار می‌شود.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :