ملايرپرس | malayerpress.com



تأیید صلاحیت تمام کاندیداهای ملایر در هیئت اجرایی
كد مطلب : 5658

به گزارش ملایرپرس به نقل از فارس ، عبدالعظیم رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو انتخابات مهم در دولت تدبیر و امید و به عنوان اولین تجربه انتخاباتی این دولت در پیش است، اظهار کرد: نگاه افکار عمومی در داخل و خارج و تحلیلگران سیاسی به این انتخابات است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی، این انتخابات می‌تواند تاثیرگذاری مهم و معناداری بر سیاست‌های داخلی و خارجی و معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد.

فرماندار شهرستان ملایر افزود: دولت به عنوان مجری و مسئول برگزاری انتخابات، در چارچوب قانون و رعایت حقوق حقه انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: همه امکانات کشور برای برگزاری انتخاباتی عادلانه، آزاد و رقابتی سالم و شکوهمند بسیج شده است.

رضایی در ادامه با بیان اینکه بر اساس ماده 11 قانون انتخابات همه دستگاه‌های اجرایی موظف به مشارکت جدی و در اختیار قرار دادن امکانات در زمینه انتخابات هستند گفت: در ملایر نیز در فرمانداری، بخشداری‌ها و سایر ادارات تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

وی گفت: در این زمینه جلسات متعددی تشکیل شده و پیش‌بینی‌های لازم در زمینه آماده کردن شعب انتخاباتی انجام شده است.

فرماندار ملایر از برپایی 192 شعبه اخذ رأی در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: از این تعداد 77 شعبه اخذ رأی در شهر ملایر، 35 شعبه در بخش مرکزی، 30 شعبه در بخش سامن، 30 شعبه در بخش جوکار و 20 شعبه در بخش زند دایر است.

وی یادآور شد: بر اساس قانون، هیئت‌های اجرایی در زمان مقرر و با انتخاب 30 نفر از معتمدین شهرستان برای برگزاری انتخابات شعب مورد نیاز، تعداد صندوق‌ها و محل اخذ صندوق‌ها را مشخص کرده‌اند.

رضایی با اشاره به میزان بالای مشارکت داوطلبان انتخابات مجلس در ملایر گفت: در این دوره 72 نفر کاندیدا برای رقابت در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند که بعد از نام‌نویسی کار تائید صلاحیت آنها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در 14 دی ماه کار تایید صلاحیت با استعلامات واصله از مراجع چهارگانه قانونی و مستندات مربوطه طی پنج جلسه رسمی برگزار شد، گفت: کاندیداهای ثبت نام شده به جز یک نفر که انصراف داده بود در هیئت اجرایی شهرستان مورد تائید قرار گرفتند.

فرماندار ملایر بیان کرد: در زمینه انتخابات مجلس خبرگان نیز همه پیش‌بینی‌های لازم در شعب اخذ رأی صورت گرفته و دستورات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: بحث جلسات آموزشی برای بخشداران، هیئت اجرایی نمایندگان کاندیدا و عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان پیش‌بینی و تشکیل خواهد شد.

رضایی افزود: برنامه‌ریزی لازم نسبت به شناسایی بازرسان صندوق‌ها و بازرسان ویژه انجام شده و ارائه آموزش لازم به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: امسال 3 هزار نفر عوامل اجرایی مختلف کار برگزاری انتخابات را در شهرستان ملایر برعهده دارند.

فرماندار ویژه ملایر گفت: بر اساس ماده 59 قانون همه مسئولان دولتی و غیردولتی در نهادها به هیچ وجه اجازه استفاده از امکانات عمومی و دولتی برای کاندیدای خاص را نداشته که این موضوع به همه ادارات و نهادها ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: هر مسئول و کارمندی از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات کاندیدای خاص استفاده کند متخلف شناخته شده و با جدیت با آن برخورد خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: با توجه به تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در سطح کشور استان و شهرستان چند مورد از فعالیت‌های کاندیداها رصد و به آنها گوشزد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که در این مقطع اجازه فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی وجود ندارد اگر کاندیداها به صورت غیررسمی فعالیت مخفی داشته باشند، در این زمینه مراقبت لازم برای برخورد با این موارد صورت می‌گیرد.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :