ملايرپرس | malayerpress.com



آلودگی صوتی در ستادهای انتخاباتی ملایر ممنوع شد
كد مطلب : 5718

به گزارش ملایرپرس به نقل از فارس ، همزمان با آغاز تبلیغات رسمی انتخابات مجلس از 29 بهمن ماه برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخاباتی شهرستان ملایر نیز همزمان با سراسر کشور تبلیغات رسمی خود را آغاز کردند.

تایید صلاحیت بیش از 50 کاندیدا برای انتخاب دو نماینده مجلس باعث شور و هیجان سیاسی در بین مردم شهرستان شده که حکایت از حضور همه طیف‌ها و سلایق سیاسی در این دوره از انتخابات دارد.

میدان امام خمینی (ره) و خیابان‌های اصلی شهر ملایر به اصلی‎ترین مکان تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی تبدیل شده که تعداد زیادی از مغازه‌های اطراف میدان و خیابان شهدا نیز ستاد تبلیغات کاندیداها شده است.

بیشتر کاندیداها نیز ستادهای خود را در کنار یکدیگر برقرار کرده و به بیان دیدگاه‌ها و تبلیغات خود می‌پردازند.

پخش پوسترها و تبلیغات، پذیرایی از مردم با چای و شیرینی و سخنرانی برای طرفداران از دیگر برنامه‌های چندروزه کاندیداهای مجلس برای مردم در شهر ملایر و دیگر نقاط شهرستان بوده است.

در این میان آنچه بیش از هر چیز در انتخابات به چشم می‌آید چهره ناموزون شهر، ایجاد ترافیک در میدان و خیابان شهدا، آلودگی‌های صوتی برای مردم و کسبه و به زحمت انداختن کارگران شهرداری برای جمع‎آوری پوسترها و عکس‌هایی است که در سطح خیابان‌ها و معابر شهر پخش شده است.

بسیاری از عکس‎ها و پوسترهای چاپ‌شده توسط کاندیداها به اسمای متبرکه، دعا و همچنین پرچم مقدس کشورمان منقش شده که متأسفانه اغلب آنها زیر پای عابران می‎افتد.

*برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی

فرماندار ویژه ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه یک روز قبل از آغاز تبلیغات رسمی انتخابات جلسه‌ای از سوی فرمانداری برای کاندیداها و مسئولان ستادهایشان برگزار شد، گفت: در این جلسه همه باید و نبایدها و قوانین انتخابات برای حاضرین تبیین و تشریح شد.

عبدالعظیم رضایی بیان کرد: از صبح روز پنجشنبه 29 بهمن ماه همزمان با آغاز رسمی تبلیغات کاندیداهای مجلس، اکیپ‌هایی از سوی فرمانداری تشکیل شد که این اکیپ‌ها به صورت دائم کار نظارت بر ستادها را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اگر موارد تخلفی از سوی کاندیداها و طرفدارانشان صورت بگیرد، آن موارد رصد شده و تذکر لازم به کاندیداها و هواداران آنها داده می‎شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه یکی از عمده تخلفات کاندیداها در ستادهای انتخاباتی استفاده از بلندگوها، میکروفون‌ها و باندهایی با آلودگی بالای صوتی بود، تصریح کرد: بیشتر ستادها از این وسایل استفاده می‌کردند که با پیگیری‌ها و بازدید فرمانداری همه این بلندگوها در فاصله کوتاهی جمع‌آوری و استفاده از آن ممنوع شد.

وی ضمن ابراز خرسندی مردم شهر ملایر از این اقدام به موقع گفت: تعدادی از کاندیداها از این اقدام ابراز ناراحتی کردند اما این مورد باعث ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی برای مردم شده بود که بر اساس قانون انتخابات با آن برخورد شد.

رضایی با اشاره به اینکه قانون اساسی شرایط زیادی را در چارچوب قانون برای تبلیغات کاندیداها اعمال کرده است، بیان داشت: کاندیداها به صورت منطقی می‌توانند از سایر شرایط برای تبلیغات و بیان دیدگاه‌های خود استفاده کنند و این در حالی است که برخی فکر می‌کنند با آلودگی صوتی و ایجاد ناهنجاری‌ها و مزاحمت‌ها می‌توانند رأی جمع کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با آغاز رسمی تبلیغات تعداد 50 کاندیدا می‌توانستند در شهرستان ملایر به صورت رسمی تبلیغات خود را داشته باشند، اظهار کرد: از این تعداد چهار نفر انصراف داد که تعداد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی ملایر در حال حاضر به 46 نفر رسیده است.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: از تعداد 46 کاندیدای شهرستان ملایر 34 نفر در شهرستان دارای ستاد تبلیغاتی بوده و مابقی نیز بدون ستاد تبلیغات خود را دارند.

وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی تعدادی از کاندیداها در روزهای گذشته گفت: نصب بنرهای بزرگ‌تر از حد معمول، نصب عکس‌های بزرگ‌تر از 15*10، چسباندن عکس در پشت خودروها و برنامه‌ریزی برای راه انداختن کارناوال تبلیغاتی در شهر از تخلفات کاندیداها بود که به کاندیداها برای این تخلفات تذکر و به صورت مستند با آن برخورد شده است.

*192 شعبه اخذ رای در ملایر در نظر گرفته شده است

رضایی در ادامه با بیان اینکه تا پایان روز تبلیغات نظارت فرمانداری بر ستادها ادامه دارد، افزود: علاوه بر ستادهای انتخاباتی 30 نقطه از شهر ملایر نیز برای تبلیغات کاندیداها با همکاری شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در شهرهای جوکار، ازندریان، سامن و زند نیز در مقابل شهرداری این شهرها مکانی برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته شده است.

فرماندار ملایر در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور هفتم اسفندماه گفت: در این زمینه 192 شعبه اخذ رای در شهرستان ملایر در نظر گرفته شده که از این تعداد 77 شعبه در شهر ملایر، 35 شعبه در بخش مرکزی، 30 شعبه در بخش جوکار، 30 شعبه در بخش سامن، 20 شعبه در بخش زند و دو شعبه آن در شهرستان به صورت سیار است.

وی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه تصریح کرد: تعداد صندوق‌های در نظر گرفته‌شده 384 صندوق است که نیمی از صندوق‌ها برای آرای نمایندگان منتخب مجلس و نیمی نیز برای انتخاب نمایندگان خبرگان است.

رضایی از حضور 3 هزار و 200 نفر عوامل اجرایی شامل نیروهای انتظامی و امنیتی و عوامل برگزاری انتخابات متشکل از هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی و شعب همزمان با روز انتخابات در ملایر خبر داد و افزود: برای عوامل اجرای انتخابات جلسات آموزشی و توجیهی در فرمانداری برگزار شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات خبرگان نیز گفت: تعداد ستادهای خبرگان رهبری در شهرستان چهار ستاد است که کاندیداهای خبرگان رهبری نیز در این ستادها و دیگر نقاط شهرستان تبلیغات رسمی خود را دارند.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: براساس قانون، کاندیداها تا ساعت 8 صبح ششم اسفند ماه مجاز به تبلیغات رسمی هستند و بعد از آن حق هیچ گونه تبلیغاتی را ندارند.

*تأمین امنیت انتخابات

در ادامه فرمانده انتظامی ملایر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه همزمان با شروع تبلیغات رسمی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی ملایر با صورت آماده‎باش امنیت در سطح شهرستان را تأمین می‎کند، گفت: فعالیت‌های کاندیداها و طرفداران آنها رصد شده و با تخلفات برخورد می‌شود.

شعبان ترک‎نیا رعایت نظم و امنیت را یکی از وظایف قانونی کاندیداها دانست و افزود: نیروی انتظامی با همکاری فرمانداری با هر نوع تخلف، تجمعات غیر قانونی، پخش موسیقی، راه انداختن کارناوال‌های تبلیغاتی، چسباندن عکس و پوستر در مکان‌های ممنوع و خودروهای عمومی و ... برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: اگر موارد تخلفی نیز از کاندیداها یا طرفدارانشان از سوی مردم گزارش شود با آن برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی ملایر تصریح کرد: همزمان با روز برگزاری انتخابات نیز نیروی انتظامی با همکاری سپاه کار برقراری امنیت در سطح شهر و شعب اخذ رأی را بر عهده داشته و نیروهای ناجا و سپاه در همه شعب حضور فعال خواهند داشت.

وی گفت: از 192 شعبه اخذ رأی در این شهرستان کار حفاظت و امنیت از 71 شعبه با نیروهای سپاه ملایر و حفاظت 181 شعبه اخذ رأی نیز برعهده نیروی انتظامی شهرستان است.

ترک‌نیا خاطرنشان کرد: تا پایان زمان انتخابات نیز نیروی انتظامی کنار نیروهای اجرایی حضوری دارد که امیدواریم شاهد حضور حداکثری و پرشور مردم شهرستان ملایر در ابن دوره از انتخابات نیز باشیم.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :